søgemaskineoptimering-seo

Søgemaskineoptimering – SEO

De fleste virksomheder vil gerne have flere besøgende på deres hjemmeside, bedre branding af virksomheden, mere salg og/eller flere kunder, flere opkald på telefonen, osv. Her kan en søgemaskineoptimering være det helt rigtige, uanset om det er lokalt eller for hele Danmark.

 

For at gøre det muligt for dine potentielle kunder at finde din virksomhed, er det vigtigt at de kan finde dig på Google via en korrekt søgemaskineoptimering af din hjemmeside.

 

Søgemaskineoptimering (SEO) handler overordnet set om at finde de rigtige søgeord, de søgeord som dine kunder vil bruge, når de søger efter et produkt eller service som du tilbyder, samt optimere de mere end 200 andre faktorer Google kontrollere for at give deres brugere de bedste resultater til deres søgninger. Læs mere om Googles søgealgoritmer

 

Men søgemaskineoptimering er utrolig nørdet, der er så mange ting der skal være i orden før en SEO (Search Engine Optimization) bliver en succes. Men det er ikke kun ens egen side man skal have fokus på, også sine konkurenter skal man holde øje med, især dem der ligger bedre end du gør.

Ja tak, jeg vil gerne høre mere
om søgemaskineoptimering (SEO)

   Arbejdet med SEO er basalt

– websitets tekniske del – bl.a. hurtige svartider
– indholdet på sitet – super vigtigt
– analyse og vedligeholdelse – fastholde placeringen

Under hver af de 3 overskrifter ligger flere hundrede forskellige parametre som Google arbejder med.

Fakta om søgninger på Google

For en hjemmeside placeret i Norden, gælder det at ca. 95-98% af alle søgninger foregår på Google, derfor arbejder vi stort set kun med Google.

Det er kun ca. 20% der kigger på side 2 på Google. Der er derfor vigtigt at være placeret på side 1, så højt oppe som muligt.

Hvorfor søger folk på Google?

Brugere der søger på Google har en eller anden form for et behov, der kan være et produkt, en artikel eller en service.

Ofte ved kunderne hvad de søger efter, men sommetider ved de det ikke. Det er derfor vigtigt at man finder frem til de søgeord Google selv foreslår.

   GARANTI PÅ EN FORSIDE PLACERING PÅ GOOGLE!

Det kan vi ikke give, ingen hæderlige SEO-bureauer giver den garanti. Men vi kan love at du får gavn at vores mere end 10 års erfaring med søgemaskineoptimering (SEO) til Google, hvor vi sammen med vores kunder har opnået mange flotte topresultater.

Søgemaskineoptimering gavner alle typer virksomheder

Vi arbejder udelukkende med SEO til Google, da mere end 95% af alle søgninger foregår på Googles søgemaskine. Googles fornemmeste opgave er at tilbyde sine brugere det bedste søgeresultat ud fra det søgeord eller de søgetermer brugeren har anvendt.

 

Google anser det som sin fornemmeste opgave at levere det bedste søgeresultat til sine brugere. Det betyder, at de forsøger at ”aflæse” brugerens mål med sin søgning.

 

Kan Google f.eks. se at en bruger søger efter et ”problem” (sygdom, opskrift, vejledning, etc.) vil søgeresultatet Google viser være artikler med indhold som beskriver løsningen, viser de mest sete opskrifter etc.

 

Google kan også se hvor en bruger befinder sig geografisk. Det er en stor fordel for lokale virksomheder, idet Google viser lokale søgeresultater først, hvis hjemmesiden eller Webshoppen ligger i nærområdet. Det er normalt håndværkere, serviceydelser, behandlere etc. der vises.

 

Det vil sige, at uanset om du driver en lille lokal virksomhed, har en fysisk butik, vil en søgemaskineoptimering altid gavne din virksomhed.

 

Søgemaskineoptimering er en løbende process som kan tage nogle uger inden resultaterne viser sig. Skal man have noget hurtig annoncering her og nu, så er Google AdWords løsningen. Den virker med det samme, styret af et budget og kan stoppes og startes efter behov.

   5 råd til hvad du selv kan gøre

– lav en søgeordsanalyse og find dine søgeord
– inddel dine undersider med ét produkt per side
– giv siden de korrekte sidetitler og meta beskrivelser med søgeordet
– skriv en sigende tekst, helst med mere end 200 ord
– lav gerne intern linkbuilding mellen siderne

Forløbet med en søgemaskineoptimering af din hjemmeside eller webshop

OPSTARTSFASE

Inden optimeringen påbegyndes skal vi igennem følgende:

– gennemgang af hjemmesidens indhold – tekster og billeder
– test af hjemmesidens tekniske formåen – svartider og SEO muligheder
– søgeordsanalyse – hvilke ord skal du findes på
– konkurrentanalyse – hvad gør dine konkurrenter
– SEO strategi og projektering – hvordan griber vi det an

Løbende overvågning og vedligeholdelse

Arbejdet efter selve søgemaskineoptimeringen

– overvågning af de enkelte søgeords placeringer
– optimering af indhold
linkbuilding
– evt. tilføje nyt indhold
– rapportering

Anbefaling

Direktør Kurt Andersen, KA Engros

Da jeg første gang hørte John tale om søgemaskineoptimering, kunne han ligeså godt have talt russisk. Så selv om jeg var lidt skeptisk, da John forsikrede mig om, at han kunne få KA Engros frem på side 1 hos Google, besluttede jeg mig for at gøre forsøget. Og det har jeg ikke fortrudt!

John har gjort et super godt stykke arbejde. KA Engros kom s’gu’ på side 1, og nu får jeg 5-10 nye henvendelser hver uge fra mulige kunder, som har fundet firmaet på nettet.

Et skøn vil være, at den nye og overskuelige hjemmeside på 1. år har givet en stigning i omsætningen på 200.000-300.000 kr.!

Jeg giver John Hilmer og Hilmer Consulting min varmeste anbefaling!”