Søgemaskineoptimering – SEO
De fleste virksomheder vil gerne have flere besøgende på deres hjemmeside, bedre branding af virksomheden, mere salg og/eller flere kunder, flere opkald på telefonen osv. Her kan en søgemaskineoptimering være det rigtige, uanset om det er lokalt eller for hele Danmark.
For at gøre det muligt for dine potentielle kunder at finde din virksomhed, er det vigtigt, at de kan finde dig med Google via en korrekt søgemaskineoptimering af din hjemmeside.
Søgemaskineoptimering (SEO) handler overordnet set om at finde de rigtige søgeord: de søgeord som dine kunder vil bruge, når de søger efter et produkt eller en service, du tilbyder samt optimere de mere end 200 andre faktorer Google kontrollerer for at give deres brugere de bedste resultater til deres søgninger. Læs mere om Googles søgealgoritmer
Søgemaskineoptimering er imidlertid utrolig nørdet; der er så mange ting, der skal være i orden førend SEO (Search Engine Optimization) bliver en succes. Det er ikke kun din egen side, du skal have fokus på. Du skal også holde øje med konkurrenternes sider; især dem der ligger bedre, end du gør.
Ja tak, jeg vil gerne høre mere
om søgemaskineoptimering (SEO)
Arbejdet med SEO er basalt
– websitets tekniske del – bl.a. hurtige svartider
– indholdet på sitet – super vigtigt
– analyse og vedligeholdelse – fastholde placeringenUnder hver af de tre overskrifter ligger flere hundrede forskellige parametre, som Google arbejder med.
Fakta om søgninger med Google
For en hjemmeside placeret i Norden, gælder det, at ca. 95-98% af alle søgninger foregår med Google. Derfor arbejder vi stort set kun med Google.
Det er kun ca. 20%, der kigger på side to på Google. Der er derfor vigtigt at være placeret på side et så højt oppe som muligt.
Hvorfor søger folk med Google?
Brugere, der søger med Google, har et eller andet form for behov: der kan være et produkt, en artikel eller en service.
Ofte ved kunderne, hvad de søger efter, men sommetider ved de det ikke. Det er derfor vigtigt, at man finder frem til de søgeord Google selv foreslår.
GARANTI PÅ EN FORSIDE PLACERING PÅ GOOGLE!
Det kan vi ikke give, ingen hæderlige SEO-bureauer giver den garanti. Vi kan imidlertid love, at du får gavn at vores mere end ti års erfaring med søgemaskineoptimering (SEO) til Google, hvor vi sammen med vores kunder har opnået mange flotte topresultater.
Søgemaskineoptimering gavner alle typer virksomheder
Vi arbejder udelukkende med SEO til Google, da mere end 95% af alle søgninger foregår med Googles søgemaskine. Googles fornemmeste opgave er at tilbyde sine brugere det bedste søgeresultat ud fra det søgeord eller de søgetermer, brugeren har anvendt.
Google anser det som sin fornemmeste opgave at levere det bedste søgeresultat til sine brugere. Det betyder, at de forsøger at ”aflæse” brugerens mål med sin søgning.
Kan Google f.eks. se, at en bruger søger efter et ”problem” (sygdom, opskrift, vejledning etc.) vil søgeresultatet Google viser være artikler med indhold som beskriver løsningen, viser de mest sete opskrifter etc.
Google kan også se, hvor en bruger befinder sig geografisk. Det er en stor fordel for lokale virksomheder, idet Google viser lokale søgeresultater først, hvis hjemmesiden eller webshoppen ligger i nærområdet. Det er normalt håndværkere, serviceydelser, behandlere etc., der vises.
Det vil sige, at uanset om du driver en lille lokal virksomhed eller har en fysisk butik vil en søgemaskineoptimering altid gavne din virksomhed.
Søgemaskineoptimering er en løbende proces, hvor det kan vare nogle uger, inden resultaterne viser sig. Skal man have noget hurtig annoncering her og nu, så er Google AdWords løsningen. Den virker med det samme, styres af et budget og kan stoppes og startes efter behov.
Fem råd til hvad du selv kan gøre
– lav en søgeordsanalyse og find dine søgeord
– inddel dine undersider med ét produkt per side
– giv siden de korrekte sidetitler og metabeskrivelser med søgeordet
– skriv en sigende tekst, helst med mere end 200 ord
– lav gerne intern linkbuilding mellem siderne
Forløbet med en søgemaskineoptimering af din hjemmeside eller webshop
STARTFASE
Inden optimeringen påbegyndes skal vi igennem følgende:
– gennemgang af hjemmesidens indhold – tekster og billeder
– test af hjemmesidens tekniske formåen – svartider og SEO-muligheder
– søgeordsanalyse – hvilke ord skal du findes på?
– konkurrentanalyse – hvad gør dine konkurrenter?
– SEO strategi og projektering – hvordan griber vi det an
LØBENDE VEDLIGEHOLDELSE
Arbejdet efter selve søgemaskineoptimeringen
– overvågning af de enkelte søgeords placeringer
– optimering af indhold
– linkbuilding
– evt. tilføje nyt indhold
– rapportering