Søgeordsanalyse

Det er af største betydning, at man fra starten finder de rigtige søgeord til de rigtige kunder.

Forløbet for en søgemaskineoptimering foregår typisk på følgende måde:

Kundesegmentet Finde hvilke kunder ønsker du kontakt til.
Søgeordsanalyse Finde hvilke søgeord dine kunder bruger på Google?
Konkurrentanalyse Hvem vi er oppe imod?
Linkbuilding Hvem kan du udveksle link med?
Konverteringsoptimering Hvordan får vi kunderne til at henvende sig?

 


Kundesegmentet.

Typisk tænker man, at jo flere folk der kommer ind på hjemmesiden, jo bedre er det. Men NEJ, sådan er det ikke. Vi skal have de RIGTIGE kunder til at komme ind i butikken. Man skal finde lige netop den kundetype der har behov for det du tilbyder og derefter fastlægge hvilken type mennesker de er.

Søgeordsanalyse.

Når man har fundet det rigtige kundesegment, skal man finde de mest anvendte søgeord, som denne kundegruppe typisk anvender. Det kan man gøre ved hjælp af forskellige værktøjer, men man kan også få hjælp i sin omgangskreds ved at spørge dem, hvilke søgeord de ville anvende, hvis de skulle bruge dine produkter. Her kan komme nogle søgeord frem du aldrig selv havde tænkt på.

Konkurrentanalyse.

Det er jo sjælden man har monopol på sit produkt, så man bliver nødt til se hvad konkurrenterne gør - det er jo trods alt dem vi gerne skulle "overhale" på Google. Man kigger på deres søgeord, hvordan de bruger dem, og om de evt. har fejl i deres søgemaskineoptimering.

Linkbuilding.

Tit et overset emne, det tager tid, er besværligt, hvem skal jeg linke med. etc. Vi gennemgår mulighederne for netop din virksomhed, og der er altid nogle man kan linke med.

Konverteringsoptimering.

Det nytter jo ikke noget du har 3000 kunder inde på din hjemmeside hver måned, hvis ingen henvendelser du får. Man skal lave nogle aktioner eller tilbud, der får folk ind i butikken, nøjagtigt som når man er på udsalg - dem med de bedste tilbud får også kunderne.